FANDOM

Key and Rose

The Order of Key and Rose

The Order of Key and Rose on kolmannella vuosituhannella ( n. vuonna 2500 AA.) alkunsa saanut velhojen ja maagisen maailman tutkijoiden veljeskunta. Järjestön tiedetään jäsentyneen alkujaan Alanorissa, Noitakuningas Amrathin vallan aikana. Ei ole varmaa tietoa siitä, kuka tai ketkä olivat alkuperäiset perustajajäsenet, mutta historijoitsijat epäilevät vähintään yhden perustajan olleen Noitakuninkaalle läheinen velho. Nykyään veljeskuntaan arvioidaan kuuluvan 200-500 henkeä.

Veljeskunta joutui tukalaan tilanteeseen heti Numitorilaisen dynastian alussa, kun keisari vaati tiukat säännöstelyt kaikelle magialle ja maagiselle tietämykselle keisarikunnassa. Order of Key and Rose ei mukautunut keisarin määräyksiin, vaan säilytti monia äärimmäisen vaarallisia ja voimallisia loitsukirjoja kirjastoissaan. Heidän kirjastonsa ovatkin maailmankuuluja ja vetävät vertoja Alanorin velhokoulujen valtaville arkistoille.

Order of Key and Rose on pysynyt kuvainnollisesti maan alla siitä lähtien. Heidän kantava aatteensa on alusta alkaen ollut absoluuttinen puolueettomuus. He eivät myy tietojaan, eivätkä palveluksiaan kuninkaille ja aatelisille sen enempää kuin rahvaallekaan. Järjestö uskoo säilyttämänsä tiedon olevan tärkeää ja sellaista, jonka kuninkaat ja keisarit äkkiä tahtoisivat hävittää, mikäli saisivat sen käsiinsä.

Orderin jäseniäEdit

Cain Edit

Warlord's Marshissa asuva vähintään 100-vuotias ihmisvelho. Cain asustaa sienitornissaan keskellä suurta suoaluetta, jossa hän tekee monimutkaisia kokeitaan ja tutkimuksiaan. Cainin muisti on täysin olematon, ja hän nojaa yksinkertaisissakin arkisissa asioissa muistiinpanojensa varaan, joita hänellä onkin torni pullollaan.